1. Hem
  2. /
  3. Nyheter
  4. /
  5. Bergholm visar 2021 års nyheter digitalt och på roadshow

Bergholm visar 2021 års nyheter digitalt och på roadshow

— 24/09-2020

Elmia uteblev detta underliga år. Det är inte synonymt med att nyheterna i branschen saknas. - Efterfrågan på fritidsfordon är oerhört stor och vi har många superfina nyheter att presentera för våra kunder. I speciella tider som dessa gäller det att inte ställa in utan att ställa om – att hitta nya vägar och se möjligheterna, säger Lars Bergholm, vd på Bergholm.

Roadshowen fortsätter 

Under hela september har Bergholm varit ute på roadshow hos sina nära 30 återförsäljare runt om i Sverige, för att presentera årets spännande nyheter. Även digitalt presenterar man innovationerna. Initiativet är mycket uppskattat.
- Därför fortsätter vi med detta en bit in i oktober, för att fler ska få chansen att se och uppleva årets nyheter, berättar Lars Bergholm.

Lars Bergholm

Återförsäljarna väljer själva

Återförsäljarna kan själva välja om de vill fokusera på ett visst fabrikat, en viss typ av fordon eller lyfta bredden i utbudet. De erbjudanden som känns igen från mässan återfinns även i denna aktivitet. Under sin roadshow har Bergholm med sig utvalda fordon, så att de lokala återförsäljarna får hem fler husbilar och husvagnar än vad som normalt finns på anläggningarna.
- Målet är att skapa en miljö med många fordon ute hos våra återförsäljare. På så sätt kan de fortfarande presentera nyheterna för sina kunder och erbjuda dem ett brett utbud utan att samlas på en stor mässa, förklarar Lars Bergholm.

Eldriven husvagn och pop up-tak

Weinsberg CaraBus 540 MQ med pop up-tak
Nya eldrivna husvagnen Weinsberg CaraCito.

Två av höstens många nyheter är den eldrivna husvagnen CaraCito från Weinsberg och campervans med pop up-tak. Många av modellerna från såväl Knaus som Weinsberg erbjuder detta alternativ som tillval.

Stor andel nya kunder 

Sommaren har varit en succé för Bergholm och övriga aktörer i branschen. Många av Bergholms återförsäljare pratar om rekordförsäljning och uppskattar att 20 procent är helt nya kunder som inte tidigare har närmat sig det mobila fritidslivet.
- Vi har aldrig varit med om att en så stor andel nya kunder hittar till fritidslivet på samma gång, och det är så klart jätteroligt att fler blir nyfikna på friheten och möjligheterna det innebär. Oavsett om man gillar campingplatser, fiske, sportaktiviteter eller bara vill uppleva Sverige är fritidsfordon ett bra sätt att göra det på, säger Lars Bergholm.

Taggad i: Nytt i branschen